HELM SKANDINAVIEN A/S
Gå til hoved-indhold

Pressemeddelelse: HELM AG bekendtgør methanol joint venture

HELM AG, Proman AG og Southern Chemical Corporation (SCC) har i dag bekendtgjort en betydelig omstrukturering af deres regionale methanol-markedsføringsaktiviteter for at etablere det globale joint venture, HELM Proman Methanol AG.

Stephan Schnabel

Chief Executive Officer & Member of the Executive Board - Crop Solutions

Working for HELM since 1996

11/06/2018, Hamborg, Tyskland

HELM AG's, Proman AG's og SCC's og deres datterselskabers internationale markedsføringsnetværk vil gå sammen for at blive HELM Proman Methanol AG og skabe en global leder inden for methanol-markedsføringsindustrien. De tre partnere har tidligere haft et nært samarbejde.

Hans-Christian Sievers, formand for bestyrelsen, HELM AG, udtalte: “Vi er overbevist om, at grundlæggelsen af HELM Proman Methanol AG er det rigtige svar på vores kunders ønsker. Den stærkt stigende efterspørgsel efter methanol og udvidelsen af vores produktionsanlægs aktiviteter nødvendiggør en virksomhed, der kan styre dens methanol-markedsføring globalt og dermed opfylde vores kunders krav endnu bedre."

Den nye virksomhed vil starte dens operationelle aktiviteter den 1. juli 2018 og vil have hovedkvarter i Wollerau, Schweiz med to yderligere hovedkontorer i Houston, USA og Singapore, SIN.

David Cassidy, CEO, Proman AG, sagde: “HELM Proman Methanol AG er en spændende ny udvikling for virksomheden, der skaber en global handelsplatform til at levere en pålidelig service af høj kvalitet fra en enkelt kilde. Vi har planer om at være blandt verdens bedste inden for methanol-markedsføring i fuld overensstemmelse med vores kunders interesser.”

Med 57% vil HELM AG have en majoritetsaktiepost i dette joint venture mens Proman AG vil have 38% og ejerne af SCC vil have 5%. Jan W. Spin, CEO, Southern Chemical Corporation: “HELM Proman Methanol AG vil trække på deres stiftende partnervirksomheders stærke sider og præstationer for at skabe en global leder i methanolindustrien.“

Om HELM

HELM AG er en familieejet virksomhed, som blev grundlagt i 1900 med hovedkontor i Hamborg. HELM er en af verdens største kemi-markedsførende virksomheder. Virksomheden sikrer adgangen til verdens vigtigste markeder ved hjælp af dens specifikke regionale viden og over 100 filialer, salgskontorer og kapitalandele i over 30 lande. HELM er som multifunktionel markedsføringsorganisation aktiv inden for den kemiske industri (råstoffer og derivater), plantebeskyttelsesmidler, aktive lægemiddelstoffer, lægemidler og gødningsprodukter. HELM AG har i alt 1.521 medarbejdere.

Om Proman

Proman blev grundlagt i 1984 og er vokset fra at være en projektledelsesvirksomhed til at blive en global multi-asset, multiregional diversificeret energiproducent.

Proman har hovedkvarter i Schweiz med aktiver i USA, Trinidad og Oman, og løbende udvidelser i Mexico, og er verdens næststørste methanol-producent og en af de ti førende gødningsvirksomheder.

Proman er også en betydelig servicevirksomhed med omfattende erfaring i drift af petrokemiske værker, opførelse af petrokemiske værker og kraftværker, markedsføring af produkter og logistik og projektledelse.

Om SCC

Southern Chemical Corporation (SCC) leverer service og løsningsorienteret logistik af højeste kvalitet for at maksimere din virksomheds byggesten. SCC støttes af forsyningssikkerhed og et pålideligt distributionsnetværk og distribuerer methanol og melamin til mindre og store virksomheder i hele Amerika.

Vores forpligtelser over for vores kunder omfatter andet end priskonkurrence og en pålidelig lagerbeholdning. Vi investerer fuldt ud i Responsible Care® praksis og har leveret en fremragende kundeservice i mange år. Med et stærkt lederskab på markedet bestræber SCC sig hver dag på at levere produkter, værdifulde oplysninger og de mest omkostningseffektive logistiske løsninger til vores kunder og dermed give dem en konkurrencemæssig fordel.